خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/24 - 10:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تقی‌پور:

بوروکراسی‌ها و کاغذبازی‌ها از مسیر تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه تولید حذف شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بوروکراسی، کاغذبازی‌ها و امضاهای گوناگون باید از مسیر تخصیص ارز برای مواد اولیه موردنیاز تولید حذف شود، این درحالی است که  نه تنها این بوروکراسی حذف نشده بلکه بیشتر نیز شده است.

رضا تقی پورانوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره ضرورت تامین به موقع ارز موردنیاز تولید، گفت: بارها صاحبان صنایع به دلیل مشکلات موجود در مسیر تخصیص ارز به ما مراجعه می‌کنند، نکته عجیب این است که به دلیل وجود سامانه‌ها سال‌ها است که سوابق تولیدکنندگان و میران ارز موردنیاز واردات ثبت و ضبط می‌شود بنابراین تشخیص این موضوع که کدام یک از تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه به ارز نیاز دارند و میزان ارز موردنیاز آن‌ها چه قدر است، با دولت است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بوروکراسی، کاغذبازی‌ها و امضاهای گوناگون باید از مسیر تخصیص ارز برای مواد اولیه موردنیاز تولید حذف شود، این درحالی است که  نه تنها این بوروکراسی حذف نشده بلکه بیشتر نیز شده است.



وی اضافه کرد: در صورتی‌که ارز موردنیاز واردات مواد اولیه به موقع و به میزان کافی تخصیص پیدا  نکند، علاوه بر اینکه در بازار این کالا نابسامانی ایجاد می‌شود، در برخی مواقع ناچاریم کالای نهایی را وارد کنیم.



 این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس‌جمهور و معاون اول باید کارگروه خاصی برای این موضوع در دولت ایجاد کنند، زیرا این موضوع خارج از اراده وزارت صمت است و این وزارتخانه تنها می‌تواند بخشی از کار را تسهیل کند و بخش عمده در اختیار بانک مرکزی است که اگر این دو دستگاه با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند، رونق تولید محقق می‌شود.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ابزارهایی که موجب تسریع، رشد و جهش تولید می‌شود، همین موضوعات است و دستگاه‌های متولی باید با هماهنگی بیشتر به تامین نیاز تولیدکنندگان سرعت بخشند، امیدواریم این شرایط به زودی اصلاح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374577
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار